Brittiläinen äänilaitevalmistaja Audient tunnetaan erinomaisesta äänenlaadustaan. Valmistaja uskoo laatuun myös laitteiden rakentamisessa ja komponenttivalinnoissa, minkä johdosta Audient tarjoaa yhdessä suomalaisen maahantuojansa Intersonic Oy:n kanssa 1.2.2021 alkaen kolmen vuoden takuun kaikille tuotteilleen!

Takuu on voimassa suomalaisten jälleenmyyjien kautta ostetuissa Audient-tuotteissa ja se kattaa hankinnat myös takautuvasti. Toisin sanoen 1.2.2018 alkaen ostetut tuotteet ovat tämän uudistuksen piirissä.

Takuutodistuksena toimii ostokuitti, joka kannattaa pitää tallessa vähintään digivalokuvamuodossa. Suosittelemme myös tuotteen rekisteröintiä valmistajan sivuille (https://arc.audient.com), sillä se auttaa tukipyynnöissä ja mahdollisissa vikaselvityksissä jo ennen mahdollista huoltoa.

Huoltotapauksissa laite tulee toimittaa maahantuojan huoltoon (josta vastaa Intersonicin sisaryhtiö Audico Systems Oy) tarvittavan huoltosaatekirjeen kera. Takuuajan aikana tapahtuvat huoltotyöt tai varaosat eivät maksa laitteen omistajalle mitään, mikäli viat johtuvat valmistusvirheistä.

Takuu ei kata käyttövirheitä, kuten vaikka väärän virtalähteen käyttämistä, laitteen kolhimista tai juoman kaatamista sen päälle. Takuu mitätöityy, mikäli laite on avattu tai modifioitu jonkun muun kuin virallisen huollon toimesta.

Mahdollisista lähetyskuluista maahantuojan huoltoon vastaa asiakas. Intersonic Oy puolestaan vastaa tuotteen palauttamisesta asiakkaalle Suomen rajojen sisällä. Takuun ulkopuolella olevien laitteiden huoltaminen on myös mahdollista, mutta tällöin asiakas vastaa itse kaikista kuluista.

Mahdollisissa vikaantumistapauksissa apua löytyy niin valmistajalta (support@audient.com) kuin myös jälleenmyyjien ja maahantuojan kautta (service@intersonic.fi). Ennen konkreettista huoltolähetystä kannattaa käydä läpi muut vikamahdollisuudet, kuten esimerkiksi USB-kaapelit ja portit, ulkoiset virtalähteet, laiteajurit ja niin edelleen.