Intersonic Oy:n maahantuomien laitteiden huollot ja takuukäsittelyt toteutetaan jatkossa taas itse ja näin huoltotoiminnot palautetaan maahantuonnin kanssa samaan yhtiöön.

Selkeyttä toimintoihin

Intersonic on hankkinut maahantuomiensa laitteiden huollot viimeiset kaksi vuotta ostopalveluna Audico Systems Oy:lta. Itse huoltotehtävät ovat toimineet ulkoistettunakin hyvin, mutta varaosaliikenne ja takuuvaihdot ovat aiheuttaneet yritysten välillä turhaa ylimääräistä ja aikaavievää työtä niin huollon, kuin myynnin henkilökunnalle.

Laitehuoltojen siirtäminen ”omiin käsiin” yksinkertaistaa ja suoraviivaista varaosaprosesseja ja takuukäsittelyjä merkittävästi. Tätä muutosta on suunniteltu jo jonkin aikaa ja nyt oli hyvä hetki toteuttaa se käytännössä”, kertoo Intersonic Oy:n myyntijohtaja Antti Rintamäki. Tämä selkeyttää myös yritysten välistä työnjakoa. ”Me keskitymme omien tuotemerkkiemme penkkihuoltoon ja Audico Systems jatkaa puolestaan projektitoimintaansa liittyvien järjestelmähuoltojen kehittämistä”.

Vanhaa ja uutta

Itse huolto tapahtuu jatkossakin samassa tutussa osoitteessa, Olarinluoma 12:ssa. Laitehuollon tilat, välineet ja varaosat siirtyvät muutoksessa Intersonicin hallintaan. Samoin Audico Systemsin laitehuollossa työskennelleet Jukka Kampman sekä Jani Räsänen siirtyvät vanhoina työntekijöinä Intersonic Oy:n palvelukseen. Huollon kehityssuunnitelmat ennustelevat myös lisärekrytointeja tulevaisuudessa.

Heidi Meri huoltokoordinaattoriksi

Loppuvuodesta toteutetun rekrytoinnin myötä Heidi Meri aloittaa 1.2.2023 Intersonic Oy:n huollon koordinaattorina ja tiiminvetäjänä. Heidi on kokenut huoltoteknikko itsekin ja osallistuu myös päivittäisiin huoltotehtäviin. Tämän lisäksi Heidi tulee toimimaan Intersonicin sähkötöiden johtajana.

”Odotan innolla uutta työtä ja sen tuomia mahdollisuuksia. Huollon päivittäinen pyörittäminen on jo tuttua ennestään ja onkin mahtavaa päästä kehittämään ja laajentamaan osaamista Intersonicin tiimissä”, kertoo Heidi Meri.

Asiakkaan parhaaksi

Muutokset vaativat yleensä aikaa, jotta prosessit ja palaset loksahtavat kohdalleen. Huollossa on kuitenkin tärkeää, että uudistusten keskelläkin arki rullaa; laitteita korjataan ja takuuasiat hoidetaan valmistajien ohjeiden mukaisesti. Onneksi tässä muutoksessa suurin osa huollon arkirutiineista pysyy ennallaan ja työ on kaikille ennestään tuttua.

Huoltohenkilökunta voi jatkossa keskittyä nykyistä paremmin itse huoltotehtäviin ja ajankäyttö on näin ollen hyvällä tavalla tehokkaampaa.
”Meillä on tehtävänä pitää huoli siitä, että Intersonicissa on Suomen paras maahantuonnin huolto ja huollon asiakaspalvelu” toteavat Heidi ja Antti yksikantaan.

Intersonic Oy on korkealuokkaisten audiovisuaalisten laitteiden ja ohjelmistojen maahantuontiin ja myyntiin erikoistunut yritys Suomessa. Tuotevalikoimaamme kuuluu useita AV-alan tunnetuimpia brändejä sekä lukuisa joukko pienempiä tuotemerkkejä. Asiakaskuntamme muodostuu kattavasta jälleenmyyjäverkostosta sekä elämys- ja tapahtuma-alan toimijoista.

Lisätietoja: